Heart Chat Bubble

8 månader (och 2 dagar).

För er som har koll så blev Julia 8 månader i lördags, vår stora lilla tjej <3 
Det händer SÅ mycket nu och det är så underbart att se, vår älskade tjej. 
I torsdags när vi var hos en kompis och hennes dotter så såg vi (eller mest E), att Julia klappade. Har aldrig sett det innan så det var något hon började med då. Just att klappa är inge tsom jag "gått in för" att lära henne, så det har hon snappat upp helt själv. Älsklingen! Så söt. Det gör hon rätt ofta nu.
Något annat däremot, som jag försökt lära henne, är att säga "mamma". Och det fick jag respons på idag! Jag riktigt såg hur hon ansträngde sig för att härma mig, sen kom det ett "mamama". Älskade barn! Är helt galen i dig.
Att vara mamma till dig är det bästa som finns, skulle inte byta det mot något annat i världen. 
 
Annars så försöker hon mest krypa. Hon sitter och lutar sig fram och liksom "gungar" i en konstig position. Men hon har inte riktigt förstått att benen ska bak, dem hamnar oftast bara under magen typ. Svårt att förklara men ni fattar nog, typ. Haha.
Hon "pratar" mycket, gör olika ljud för sig. Prövar sig fram helt enkelt och ser vilka ljud hon kan få till =) 
Hon börjar även försöka ta sig upp på saker. Igår tog hon sig upp på fötter helt själv när hon satt i mitt knä. Hon drog sig upp med hjälp av min tröja. Och förut försökte hon ställa sig upp med hjälp av soffan, men det gick sådär. 
Fasen vad fort det går nu! 
 
Jag älskar dig Julia <3
Mitt hjärtebarn. 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Lilla <3 då...hon är bäst i världen.....Mormor bara älskar det lilla knytet....

Svar: <3<3<3
Lindha Bajrami

2013-03-18 @ 22:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback