Heart Chat Bubble

Dagen D.

God morgon mina vänner!
Är på bra humör idag (till skillnad från igår). Vi var nämligen hos barnmorskan imorse klockan 07. SOM jag har längtat! När vi lyssnade på Knoddens hjärtljud brast det för mig fullkomligt, tårarna var ett faktum. Då vackert, älskade, älskade barn! <3 Jag vägeer nu 70,4 och har gått upp ganska så exakt 10kg sedan inskrivningen den 10/1.
Bebis hjärtljud låg på 142 och SF mått 24 (vet itne vilken enhet man benämner det i dock). Men allt såg fint ut, jag gillar vår barnmorska :)
Mitt blodtryck låg på 110/60 och mitt HB på 118, om det kan tyckas vara intressant (Emma?;).

Barnmorskan frågade lite om vad jag känner inför förlossningen och så vidare, självklart så funderar jag mycket på det. Jag försöker dock att inte tänka FÖR mycket på det och skapa en bild av hur jag vill ha det, för det kommer aldrig bli som man tänkt sig i alla fall. Utan jag vill mer ta det som det kommer, för man vet aldrig vad som kan h ända under loppets gång. Det enda som jag tänker mest på, och är lite orolig för (som jag även nämnde för BM), är smärtorna, hur ajg kommer att hantera dem. Min smärttröskel är väldigt liten, tål ingen smärta. Men än så länge känner jag inte att jag behöver någon extra hjälp/stöd för det. Vi får se om det ändras längre fram.
Fick även två tider för Föräldragruppen i juni någon gång, där går man också igenom en del.

Nu sitter jag i soffan och äter frukost hur som helst. Har hunnit diska och förbereda för maten jag skall laga sen. Behöverl ite nya matlådor. Är så trött på Lasagnetten nu, haha. Har dock en sådan matlåda kvar men den får ligga kvar i frysen :P

Det var väl en liten update om läget just nu.

Skall njuta av min frukost nu :)

PUSS

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Ååå jag kommer ihåg förstagången jag hörde Gabriels hjärtljud, det var i v.14 och första livstecknet jag fick från magen, sjukt mäktig känsla!! :)



Bra inställning till förlossning tycker jag, ta det som det kommer bara :) det är en helt annan slags smärta och det kommer gå så bra så, sen finns det ju bra smärtlindring också :)

2012-04-03 @ 09:42:33
URL: http://Blogg.mama.nu/mammalorten/
Postat av: Lindha

Helt otroligt, obeskrivlig känsla! Kändes så himla mycket mer verkligt på något sätt, även om jag känner knodden varje dag i magen.

Ja, det finns ju bra smärtlindring och tur är väl det. Bara att jag är lite spruträdd :P Men det visar sig :)

2012-04-03 @ 10:40:21
URL: http://mammalindha.blogg.se/
Postat av: sussie

Gud vad mys o höra bebisen:)

2012-04-03 @ 10:46:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback