Heart Chat Bubble

Livet.

Nyss hemkommen från kontoret och har samtalat med min chef om den sista tiden på jobbet innan mammaledigheten. Jag sa som det var, att ajg inte kommer kunna klara av att städa hur mycket som helst men att jag gärna hjälper till på kontoret för att fylla upp tiden. Hon skalle i sin tur prata med sin chef om detta med kontorsarbete. Så vi får väl se. SKa börja städa igen nästa vecka.

Allt känns bara så fruktansvärt j*vla rörigt just nu! Jag kan inte slappna av utan går hela tiden och tänker på framtiden... Den känns väldigt oviss. Det jag oroar mig mest för är hur den ekonomiska biten kommer att se ut framöver, framförallt när jag går på mammapenning. Nu när jag inte kommer jobba heltid frams till "ledigheten" så kommer väl min ersättning bli minimal.
Tycker att det systemet är så jävla galet! Jag har jobbat heltid i flera år i Skövde, jag jobbade tre månader på Lantmännen i höstas och tjänade riktigt bra, men det räknas inte när dem räknar ut min dagsersättning under mammaledigheten utan det är bara från mitt nuvarande arbete dem uppgifterna räkas in. HUR galet!? Jag tycker det är helt vrickat. Känns orättvist.

Allt känns bara jävligt...skit just nu!

Tänker så mycket på mina fina kusiner nere i Malmö också <3
Livet kan vända på en sekund, ta vara på det ni har.

Jag känner inte för att skriva mer här just nu, det blir bara massa negativa saker så vi skippar det..

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Räknar de inte typ på det senaste heltidsjobbet man hade? Jag fick mitt beräknat på lönen 2008 eftersom jag studerat sen dess.

2012-04-19 @ 20:39:15
URL: http://Blogg.mama.nu/mammalorten/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback