Heart Chat Bubble

När drömmar blir verklighet.

Natten till tisdag drömde jag att vi var hos barnmorskan och hon påpekade min viktuppgång. Jag har ju hittils gått upp 12kg och det både känns och syns kan jag ju säga. Inte konstigt man inte är sugen på att shoppa kläder när man får gå upp 1-2 storlekar. Men, nog om det. I drömmen så sa hon att jag borde tänka lite på vad jag äter och sådär. I drömmen blev jag helt förstörd och när jag vaknade, var jag inte på min bästa sida direkt =P

Till saken hör är ju att vi skulle till barnmorskan på tisdag morgon, vad tror ni hon säger när vi är där!? JO, hon säger att jag skall tänka på vad jag äter (i all välmening dock) och försöka röra på mig. jag kan inte gå långa promenader för då säger ryggen ifrån men försöka gå korta promenader några gånger om dagen istället för en lång. Det lät ju logiskt. Hon var inte elak på något sätt utan det är ju varken bra för mig eller barnet att stoppa i mig massa skräp och lägga på sig en massa onödiga kilon. Jag kan inte mer än hålla med henne. Ska verkligen göra mitt yttersta att hålla mig till "godsakerna" på lördagar. Det där med promenader...då behöver ett par ordentlige promenaddojor införskaffas först. Annars kommer mina fötter typ..dö?

Vart liite ledsen när vi gick därifrån, inte van vid att folk påpekar min vikt på det viset ;P
Hoppas innerligt att det kommer vara relativt lätt att gå ner dem igen, med tanke på att jag planerar att amma. Sen lär det bli enhel del promenader som mammaledig. mammaledig, häftigt det känns att kunna säga så =D

Jag vet ju att det i slutändan är SÅ värt all denna förändring med allt vad det innebär, det är bara lite jobbigt på vägen, och det får det lov att vara. För tro mig, det är inte alltid en dans på rosor att vara gravid.


Kommentarer
Postat av: Sofie

Oh jag skulle blivit förbannad! Alla är olika och går upp olika oavsett om man bara äter godsaker eller är helt utan. Ät det du är sugen på är mitt tips. Resten får man ta tag i sen.



2012-04-29 @ 12:13:07
URL: http://frokenandersson.blogspot.com
Postat av: monika

Ät nyttigt och unna dig ibland, det måste man få göra. Precis som du skriver mår varken du eller barnet bra ut av skräpmat o.s.v i för stor mängd. Men det har inte med din vikt eller utseende att göra tycker jag. Du är vacker i vilken storlek som helst. Så som sagt, ät nyttigt för att Må bra :) Puss

2012-04-29 @ 17:48:17
URL: http://monikaflores.devote.se
Postat av: Lovisa

Oooja, amningen kan verkligen få kilona att rinna av! Jag väger 4 kg mindre nu än innan jag blev gravid. Gick upp typ 13 kg och dom hade jag nog gått ner efter en månad eller nåt, hann inte ens tänka på det typ. Så kämpa på med amningen, hehe;)

Förresten är ju 12 kg inte ens mkt viktuppgång, så den där barnmorskan menade nog inget dumt :)

2012-05-02 @ 08:13:24
URL: http://Blogg.mama.nu/mammalorten/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback