Heart Chat Bubble

Tisdagen den 17 april 2012.

"God" morgon på er, jag har precis startat denna gråa och regniga dag med en kopp te. Har knappt någon röst kvar :/ Hoppas teet mjukar upp lite.

Ni kanske är lite nyfikna på hur det gick igår?

Jag åkte ju ut till EMma och hennes mamma i Åby vid 10:30, då låg lilla Disa och krystade, och krystade, och krystade, och krystade......och krystade. Hon låg och höll på så ett bra tag, i närmare bestämt sju (!) timmar, för klockan 17:25 tittade den första killen ut. PRECIS innan vi skulle åka iväg till Veterinären i Linköping. Så det blev en dramatisk födesel i hallen för den lilla killen. Men fin var han :)
Dem visste sen innan att det var två stycken valpar där inne för att dem hade röntgat Disas mage. SÅ nu väntade vi bara på att nästa skulle komma ut. Men ingenting hände, förrens klockan blev en sisådär 21:00, så kom nästa valp. Denna födeseln varken började eller slutade lyckligt, det var en till hane som tyvärr var död när han kom ut :( Usch så hemstk var det! Förmodligen hade han dött under dem jobbiga och långvariga krystvärkarna, trodde Emma. Han var jätte liten, vägde ynka 55g, medans storebrorsan vägde 152g (en väldigt stor chihuahua hane). Det blev en väldigt långdragen valpning och jag måste erkänna att mot slutet så var jag lagom seg i bollen. Men jag ville inte missa någonting under valpningen så därför så åkte jag dit så pass tidigt, trots att Emma sa att det kan ta tid. Nog tog det tid =P
Jag var hemma runt 22 tiden och hade då nästan varit borta i 12 timmar. Pjuh! Emma och hennes mamma Catrin åkte vidare till en kompis till dem för att lyssna om det fanns en till valp där inne men det fanns det tyvärr inte fick jag senare reda på :(
Men en frisk hane fick dem och Disa är lycklig <3

Nu ska jag fortsätta dricka mitt te och hoppas på att halsen repar sig lite...
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback