Heart Chat Bubble

Vad f*n händer!?

Alltså, ärlig talat. Min hy blir bara värre och värre för var dag som går, blir galen! :( Den var ju så himla fin för ett par veckor sedan. MÅSTE vara hormonerna som spökar, har känt mig lite i obalans de senaste. Men det är så irriterande. Jag gillar inte att gå runt i en massa smink såsom foundation och puder hela dagarna. Det gör hyn bara värre dessutom. Men man känner sig inte sådär jätte fräsch utan smink heller direkt, när hyn är som den är :/ Ett evigt tjat om min hy, jag vet, men det är MIN blogg ;P

Nu är det lite folk här som skall installera bredband, givetvis ska dem in precids bakom terrariet som är fastskruvat i väggarna :P Men det går nog bra ändå. Åh, vad jag längtar till nya lägenheten!!!!!! Komemr bli så fint :)
Har druckit lite kaffe och ätit en bulle samt lagat en mega god quorn gryta med röd curry, färsk chili, morötter och lök i. Mums blev den! Och så ris till. GOD matlåda idag.

Snart ska jag göra mig redo för avfärd, tänkte ta en sväng förbi kontoret och läman tidrapporten innan jobbet, om hon är där dvs. Så får ajg det gjort.

Måste kolla upp vilken adress man skall skicka moderskapsintyget till också. Någon som vet? Lovisa, du kanske har koll? Hoppas att allt kommer gå smidigt med försäkringskassan, att man får pengar osv i tid och inte behöver sitta i en massa telefonköer under mammaledigheten :P Man har ju hört både det ena och andra om dem :P
Men jag hade tänkt jobba fram till sista juni, så skall inte söka havandeskapspenning i alla fall :)

Hepp, måste kila!

PUSS

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Älskling, det är VÅRAN blogg ;)

2012-04-03 @ 18:03:00
Postat av: Lovisa

Hehe, kommer inte ihåg adressen i huvudet tyvärr! Allt har faktiskt gått förvånansvärt smidigt med försäkringskassan för mig. Var ute i god tid bara, och du kan ju redan nu ansöka om föräldrapenning efter BF så att ärendet är klart då så att utbetalningarna kommer igång direkt :)

2012-04-03 @ 20:59:59
URL: http://Blogg.mama.nu/mammalorten/
Postat av: Sussie

Syrran, nog bara hormoner som spökar ang hyn, tänk på att den "dåliga" hyn är SÅ värt det.. Tänkt mycket på knodden idag, vill se vad det är för en liten filur där inne :) Hoppas h*n är lik mig till sättet, en liten till dampunge att joina bajrami fälth klanen ;)

2012-04-03 @ 22:29:40
Postat av: Lindha

Lovisa: Jag hittade adressen, stod klart och tydligt på deras hemsida. Hade bara inte kollat tillräckligt noga ;P För mig har dem aldrig krånglat med utbetalningar innan heller men man vet aldrig. :P Jo, jag tänkte göra det. Fick moderskapsintyg hos BM idag smo jag skall skicka in imorgon.

Men jag har sagt till dem på jobbet att jag inte planerar att komma tillbaka efter mammaledigheten, för jag vill se mig om efter annat. Hur gör man då? Eftersom man skall meddela jobbet hur länge man blir borta också... Det kanske inte du vet, det kanske jag får ta med FK. Tack! :)



Sussie: Ja, jag vet men det är jobbigt under tiden ändå :P Jag tänker på knodden varje dag och ajg är också väldigt nyfiken =D SÅKLART! <3

2012-04-03 @ 22:43:03
URL: http://mammalindha.blogg.se/
Postat av: Emma

Tror också det är hormonerna som spökar. Hört flera som fått sämre hy av det. Kan iaf tipsa dig om i.d smink eftersom det är mineralsmink och gör hyn så fin! Min hy mår bättre av i.d än utan smink alls!



Puss o ses på fredag!!!

2012-04-04 @ 20:57:00
URL: http://emmawelin.blogg.se/
Postat av: Lisa B

Många som väntar töser får dålig hy :) oftare dem som får töser som får det. Så ni kanske får en tjej. Det blir bättre :) du är lika fin i alla fall <3

2012-04-04 @ 21:54:44
Postat av: Lindha

Emma: jo förmodligen är det ju det, men min hy är alltid lite dålig. Den har varit bra ibland då och då men sen blir den dålig igen. Hittar aldrig någon balans, och så var det även innan graviditeten. SKa bli mys på fredag <3



Lisa: Jasså? Vi tror det blir en pojke, men vi får se :)

2012-04-05 @ 11:05:13
URL: http://mammalindha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback