Heart Chat Bubble

Fina ljusstakar.

God kväll! Ingen förlossningsberättelse idag heller. Dagarna går alldeles för fort! Efter att mamma och Stefan åkte så gjorde vi oss redo för några timmar på stan. Jag var ute efter höga ljusstakar i glas samt gröna ljus till dem. Sen kikade vi på chilli med då Tobias fick presentkort där när han fyllde år. Jag hittade mina ljusstakar, köpte två på Lagerhaus, där jag även köpte de gröna ljusen (samt 5st lila), sen köpte jag tre stycken på Myrorna med. Sjukt nöjd! Tycker det är så fint med sådana i glas :) På chilli köpte vi 8 st dricksglas (som egentligen är vinglas). Dem är väldigt grova och lite tunga. Så som jag ville ha dem :) Hade spanat på glas på indiska egentligen men ångrade mig när jag såg dessa. Kul med lite annorlunda glas :) Vi har handlat så mycket grejer det senaste. Så fort vi varit iväg har vi kommit hem med kassar. Undrar vad grannarna tror haha. Vi har ju även varit två vändor på Ikea :) Sen var vi även på city gross och köpte två mattor. En till hallen och en till köket. Men nu är det inte mycket kvar som behövs handlas till hemmet. Det enda jag kan komma på är: tallrikar (djupa, assietter, mattallrikar x 8), bestick (vi behöver en uppsättning med 8av vare eftersom vårat bord har plats för åtta), glasunderlägg (hittade inga fina idag. Tips?), två hyllor med beslag till köket samt en till Julias rum, överkast till sängen (vi ska få Emma och Dinos överkast, tänkte köpt ett på ikea men den hade ett liggandes som vi kunde få, helt nytt :), tre mindre mattor till sovrummet (rya mattor), sen så småningom tänkte jag köpa lite nya, färgglada ugnsformar då dem vi har är ganska så slitna, men det är inte prio ett. Dem har väldigt fina, prisvärda, på Cervera. Nu vill jag lämna in vår matta på kemtvätt (sjukt tråkig grej att lägga pengar på!) och hämta hem vårat fina, runda bord vi målat om vitt. Det står på Tobias jobb just nu. Jag vill inte ta hem det innan vi tvättat mattan. Den är så äcklig! Sen behöver vi spraya sista färgen på linneskåpet som jag tidigare nämnt. Även det står på Tobias jobb. Vi har varit lite upptagna det senaste så det har inte hunnits med ;) Hoppas det kan bli gjort i veckan (Älskling?;) Sen ska vi pilla lite med tavlorna i vardagsrummet så det passar in :) Vill skriva ut lite foton på min familj så småningom med. Tycker det är så fint med personliga foton i hemmet :) Åh, älskar mitt hem just nu! Äntligen har vi ett fullbordat hem som inte är halvdant när det kommer till inredningen. <3 Vill alltid vara hemma haha :P Nu skenade jag iväg här känner jag :P Ska nog snart lägga mig så jag får lite sömn innan Julia vaknar för mat nästa gång. - Imorgon ska vi städa (!). Har inte städat på flera veckor, det är SÅ skitigt här hemma! Ska bli så skönt när det är gjort. Sen ska vi även pilla med tavlorna. Resten av dagen ska vi bara mysa. Kanske en promenad om vädret tillåter? Det är så skönt med en helg för oss själva nu innan Tobias börjar jobba igen. Vi har haft gäster som kommit och gått sen vi kom hem från bb i Norrköping typ. Vi behöver lite ensam tid med Julia <3


Kommentarer
Postat av: Monika

Va fint ni har det!! Och åh så söt hon är lilla Julia! Måste få gosa med henne lite nästa vecka! :) <3

Svar: Det börjar ta sig nu :) Känns himla skönt! Hihi klart hon är ;) Jaaa, vi får ses i veckan! Kan inte på tisdag och onsdag dock :) <3
Lindha Bajrami

2012-08-04 @ 00:06:30
Postat av: Frida - mamma till Filippa

Sötbos!! :-) Och glasen är ju superfina. Filippa hade också så torra fötter första veckorna.

Svar: Filippa är ju mega söt hon med :) Hennes fötter är faktiskt lite bättre nu :)
Lindha Bajrami

2012-08-04 @ 17:32:39
URL: http://fridafabulous.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback