Heart Chat Bubble

Förtydliga.

Jag känner att jag måste förklara mig (även om jag kanske inte borde) lite angående mitt långa inlägg tidigare.
Bara för att jag mår dåligt över min kropp och vikt efter graviditeten betyder det INTE att jag älskar min dotter mindre eller ger henne mindre uppmärksamhet och kärlek för det. Jag går inte och tänker på min vikt dygnet runt, absolut inte. Min dotter kommer alltid i första hand och så kommer det förbli.
Att jag får dumma kommentarer om att jag borde väntat med att skaffa barn är ren idioti. Jag är så redo som jag bara kan bli. Man akn ALDRIG föreställa sig hur det är att bli mamma, även om man tror det. Alla barn är olika och alla människor likaså.
Såklart att jag inte tror att det är en dans på rosor och bara en massa gulligull hela tiden, jag är inte född igår och vet att det är tufft att vara mamma. Men hela denna resan är inget man kan föreställa sig hur det blir innan.
Sen har jag tänkt på många gånger att man inte KAN förbereda sig sådär jätte mycket på vad som komma skall, varesig vad gäller förlossning och livet efter. För man VET INTE hur det blir i förväg. Min förlossning var bra men den första tiden därefter är något utav det jobbigaste jag varit med om, rent psykiskt.
 
Jag har en dotter som börjar tröttna på att sitta i babysittern därför blir inlägget lite halvdant men hoppas att ni förstår min poäng?
 
Och du, Sara från Skövde som kommenterade, lägg ner! Du behöver inte läsa min blogg om du skall skriva sådana kommentarer. Jag har spårat din Ip-adress.
 
Tack för mig.

Kommentarer
Postat av: Hannah

En gris, en ko= en Skövde! Så säger vi här i mariestad och det stämmer ju i "Sara"-fallet :)

Man FÅR klaga för det ÄR jobbigt många gånger att vara mamma! De som säger motsatsen ljuger nåt så kopiöst! Jag älskar min dotter över allt annat men när hon ska spendera all sin vakna och sovande tid i min famn(inget annat duger) då blirman knäckt tillslut, herregud man hinner ju inte äta eller gå på toa typ! Och det här med vikten, jag känner igen mig. Stå på dig Lindha! Majoriteten av folk läser dessutom bloggar där äkta människor skriver ärligt :) Kram

Svar: Haha ja precis, det där känner jag igen ;P Tack för din fina kommentar :) Det är verkligen inte lätt alla gånger men bara för att man tycker det är jobbigt (vilket alla föräldrar gör någon gång) så älskar man inte sitt barn mindre, och det är viktigt att poängtera tycker jag efter som VISSA inte verkar förstå det. Jag får jämt dåligt samvete när mitt tålamod tryter :( Men så är det!
Försökte gå in på din blogg men den var låst? :(
Kram
Lindha Bajrami

2012-08-30 @ 21:09:58
URL: http://hannahaha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback