Heart Chat Bubble

Hej dagbok.

Har just lagt ner Julia. Hon har haft svårt att sova nu under kvällen så nu håller jag tummarna för att hon sover ett par timmar.

-
För övrigt är ja så sjukt ledsen, frustrerad, arg, besviken, trött.

Jag har en liten dotter som har haft ont i magen nu i flera dagar. Ringde BVC i måndag och talade in på deras telefonsvarare och sa att dem gärna fick ringa upp för att min dotter hade ont i mage än osv. Dem har FORTFARANDE INTE RINGT!!!! Jag vet att dem haft ont om personal under sommaren men detta tänker jag inte acceptera. Imorgon är det jag som byter BVC.
Jag känner mig så hjälplös och maktlös som mamma när hon har så ont. Älskade lilla skatt. Vi köpte i alla fall någon special mat för dem som är känsliga mot mjölkprotein. Än så länge har det inte hjälpt.

--

Sen var det ju detta med min vikt...
Jag har varit ute och gått en hel del promenader men jag ser ingen som helst skillnad. Vilket jag tycker man borde eftersom jag inte rört på mig alla dem senaste åren. Jag skämt för att säga detta men jag mår verkligen illa när jag tittar lång själv i spegeln, jag gillar INTE det jag ser. Jag har valkar överallt, celluliter/gropar överallt!! Fan! Mår så dåligt över det :(
Jag har INGA kläder som passar (fina kläder som inte är mjukiskläder). Jag ska gå och handla lite kläder nästa vecka men mår dåligt av bara tanken. Då gör sig mina extrakilon påminda, framförallt när jag provar byxor. Ingenting känns ju bra på ändå.
Inne jag blev gravid var jag definitivt inte vältränad (inte som förr), men jag skulle göra mycket för att få tillbaka den kroppen. Jag borde varit nöjd då! Lite sent påtänkt dock...
Jag tror aldrig jag kommer bli lika smal som innan, men jag ska göra ett försök. Frågan är bara hur!? Jag tror jag skulle behöva en PT av något slag. Både med kost och träning. Känns inte som att jag kommer få några resultat annars :/ Jag vill bygga muskler (lagom mycket) och tajta till kroppen, få bort alla valkar och celluliter. Jag tänker inte låta mig se ut såhär nästa vår, icke! Jag tänker inte bli någon jävla soffpotatis som blir retar och fetare och hamnar på teven sen för att gå ner i vikt! Jag vill göra något åt detta NU! Innan det är för sent.
Men jag får väl göra ett försök utan. Det kostat väl skjortan! Har så mycket annat som skall köpas så.
Träningen ska jag börja med om några veckor, får se hur ekonomin ser ut.

(hon är vaken igen! Fan!)

Jag känner inte för att gå ut och göra saker längre för jag vet att jag måste ta på mig samma gravidkläder som jag haft dem senaste månaderna..
Känner mig bara allmänt labil just nu. Ingenting är riktigt bra :/ Är det inte det ena så är det de andra. Osv.
Jag älskar min dotter mest av allt och ångrar definitivt inte att vi fick henne. Hon och Tobias är det bästa som hänt mig. Men att vara mamma är inte lätt, samtidigt som det har sina bra sidor också, ej att förglömma.

Det spelar ingen roll hur mycket jag får göra att jag är fin osv, så länge inte jag tycker det kan jag inte ta åt mig av det. Så är det bara.

Tänk om jag fått en släng av förlossningsdepression? Hur vet man det? Kanske för prata med dem på BVC, när jag har bytt. Ska ta svängen förbi där imorgon och fixa det.
Jag var tvungen att skriva av mig lite. Har så mycket tankar i huvudet...

Imorgon ska vi träffa Emma och Elon för en promenad. Ska bli mysigt. Har inte träffat Elon på jätte länge. Det är en chihuahua valp för er som inte vet :)

Jätte rörigt inlägg men så blir det när man måste rensa tankarna.
Jag hoppas att jag kan stilla mina tankar när jag börjar pilla med scrappingen. Skall beställa grejer till dop-korten nästa vecka och börja på dem. Lisa ska hjälpa mig lite :) Sen får jag göra boken till Julia när dem är klara. Måste beställa massa saker eftersom jag börjar på noll så får ta lite i taget. Bara albumet kostar 200, och ett "verktyg" för att sköra ut papper osv kostar typ lika mycket. Sen är det mesta annat billigt, som exempelvis tygblommor och själva pysslet men jag behöver ju en hel del så det plockar på sig.

Nä, måste väl sova nu då om jag ska orka morgondagen. Ser inte fram emot att vakna, har alltid sån jobbig huvudvärk på morgonen :/

God natt!

Väldigt naket inlägg men det var skönt att skriva av sig.

https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-1/3388599/images/2012/pic_50357f659606ee32600010df.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-1/3388599/images/2012/pic_50357f65e087c3193d001159.jpg" class="image">


Kommentarer
Postat av: Anna

Vad fin hon är, lilla Julia!
Har ni provat Minifom mot det magonda? Har förstått att du är lite emot läkemedel men Minifom är faktiskt inget läkemedel i den bemärkelsen. Jag var helt emot det trots att alla tjatade om att ja skulle testa, men till slut sa de på BVC att även de ville att jag skulle prova och då gav jag med mig. Vilken skillnad det blev och jag önskar att jag provat tidigare istället för att låta vår lille ha ont i magen i 7 veckor. Om du testar, tänk då på att effekten kan ta ett par dagar innan den visar sig men sedan funkar det bara bättre och bättre så ge inte upp innan det gått en 5-6 dagar.

Svar: Vi ar använt minifom dem senaste veckorna och det har funkat bra tills för ett tag sedan. Men det verkar som att det börjar släppa sakta men säkert, håll tummarna!
Lindha Bajrami

2012-08-23 @ 12:29:04
Postat av: Emelie

Hoppas det blir bättre med Julias mage, förstår att du har det mycket. Har själv en son på 7 veckor och det blir påfrestande i mellanåt. Vad är det du går på för BVC? Jätte dåligt att dom inte hör av sig! Kram

2012-08-23 @ 15:50:10
Postat av: Mamma Cajsa

Det var ungefär som att läsa något jag själv skulle skriva. Jag vet inte hur man mot riktigt när man har förlossnings depression men jag håller tummarna för att det inte är det. Jag kollar inte migsjälv i spegeln heller, börjar bara grina eller sura efter det. Tänk på att det bara gått någon månad sedan du födde Lindha, det kommer ta tid innan allt går tillbaka. Ska också sätta igång med träningen sen när jag får tid och inte måste amma Ellie hela tiden. Så fort jag blir sötsugen så äter jag honungsmelon, gärna en hel stor alldeles själv. Det hjälper att hålla sig från annat som är mindre bra att äta <3

Svar: <3<3<3
Lindha Bajrami

2012-08-23 @ 16:55:19
URL: http://Ungmammaioslo.blogg.se
Postat av: monika

Älskade vän. Det kan ta tid men jag tror att med vilja och styrka kommer du klara av det här och hitta tillbaka till dig själv och din kropp. Låt det bara ta lite tid som sagt. Snart är jag också mammaledig och då kan vi gå på massor med promenader. Jag kommer göra allt jag kan för att gå ner i vikt när lillan väl är ute så jag kan förstå hur du tänker och känner. Men vi klarar det, det är jag säker på!! Puss <3

Svar: Svårt att bara låta det ta sin tid när det påverkar mig så mycket som det gör.<3
Lindha Bajrami

2012-08-23 @ 18:47:26
URL: http://monikaflores.devote.se
Postat av: monika

och det där med ev. förlossningsdepression. Det är jättevanligt och kan vara jätteallvarligt. Så ta kontakt med dom direkt imorrn gumman. Lova det. <3

2012-08-23 @ 18:51:45
Postat av: Sofie

Vet att det inte är vad man vill höra, men det där med vikten/kroppen; låt det ta sin tid. Jag tror att effekten blir tvärtom om man stressar och "måste" gå ner direkt. Jag började med promenader nästan direkt när Oliwer föddes men blev bara stressad av att en dag inte gått ut och gått. Jag väntar lite med träning så kroppen och jag själv får återhämta mig för det är nio månader du gått gravid. Låt det ta sin tid Lindha. Stressa inte.

Och det är jobbigt att vara mamma. Det kan ingen säga något annat om.

Svar: Jag försöker låta det ta sin tid men när det ändå påverkar mig så mycket om det gör är det svårt att "bara låta det vara". Tråkigt men sant :( Tack ändå! <3
Lindha Bajrami

2012-08-24 @ 08:23:26
URL: http://Frokenandersson.blogspot.com
Postat av: Sara

Vet inte....men jag blir så ledsen av att läsa när folk tycker det är jobbigt att vara mamma..... Vet inte vad ni haft för illusioner om föräldraskapet innan, att det bara är pluttinuttigt å rosenskimrande allting kanske.....? Å att det här med vikt och utseende är så väldigt viktigt i stort sett meddetsamma så fort bebisen kommit ut! För mig känns det som vissa nog borde vänta några år med barnafödandet, tills man mognat lite å har lite livserfarenhet å vet hur verkligheten faktiskt ser ut..... Är övertygad om att du älskar din dotter, men det verkar som du borde väntat med att skaffa henne....

Svar: Tråkigt att du blir ledsen (?). Men det är så verkligheten är för de flesta mammor. Och jag har verkligen inte haft någon "illusion" av att allt är puttinuttigt osv, jag har vänner som har barn och vet mycket väl hur det är. Jag är inte född igår! Men man kan ändå aldrig föreställa sig hur det är/blir och hur påfrestande det är. Alla är väl olika och tycker olika saker är olika jobbigt, så är det väl alltid? Vem är du att komma och säga att jag inte var mogen för att skaffa barn? Det var väldigt dumt av dig att yttra dig på det viset tycker jag.
Lindha Bajrami

2012-08-24 @ 09:34:01
Postat av: Monika

Gud så dumt skrivet av den där "Sara". Sånt där äcklar mig. När folk tror sig veta nåt om personer dom inte ens känner. Du är en bra mamma och bara Du vet om du var mogen eller inte. Och hur man ska må i början vet ingen eftersom det är Nytt. Nä Lindha, skit i den där kommentaren. Så jävla lågt skrivet. Hade du frågat om dina läsare tyckte du skaffade barn för tidigt så visst, då får man stå ut med svaret men i det här fallet vill människan Enbart uttrycka sin åsikt fastän personen vet att det sårar och sånt tycker jag är sjukt. All styrka till dig gumman <3

2012-08-24 @ 14:18:08
URL: http://Monikaflores.devote.se
Postat av: Lisa

Hejja Lindha!
Det ÄR jobbigt att vara mamma. Det är absolut ingen dans på rosor och de flesta som skaffar barn är fullt medvetna om det. Alla bebisar är också olika. Så ingens "mamma-liv" är det andra likt! Och det är okej, att ha åsikter, det är okej att tycka att man vill stänga in sig i sovrummet med täcket över huvudet då och då. Men man gör det inte, för hur trött och sliten man än är så lägger man all sin energi på sitt älskade lilla barn.

Och angående din vikt, jag förstår dig! Jag var inte pinnsmal innan, men skulle gärna gå tillbaka till den kroppen. Ett par kilo lättare och mindre "degig" mage. Men tänk på att även om du börjar träna och äta bättre osv. så "läker" alla gravid kroppar olika snabbt.
Det kan ta ett bra tag innan livmodern dragit ihop sig till sin normala storlek, och tills alla organ satt sig på sin rätta plats igen. Så det du ser som valkar, eller att du skulle va tjock kanske bara är organ som hamnat lite på sniskan. :)
Du kommer ha tid att träna och få ordning på kroppen tids nog, men stressa inte. Låt kroppen läka lite till. och håll dig till promenader och nyttigare mat än så länge :) man går ju inte ner 5 kg på en vecka i alla fall. Även om de skulle va nice ;)

Som sagt... jag förstår dig. Men du ska veta att du ÄR fin precis som du är! :) Och tids nog kommer du få tillbaka ditt självförtroende, men glöm inte att tobbe älskar dig precis som du är! <3 Puss fina du. /lisa

2012-08-26 @ 15:36:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback