Heart Chat Bubble

Amning.

Efter många om och men har jag bestämt mig för att inte amma Julia. Det är alldeles för mycket stress och ångest involverat vid varje matning. Det känns som att det tar på psyket alldeles för mycket, både för mig och Tobias. Vi blir stressade alla tre. Hon mår inte dåligt av att få ersättning i flaska och dessutom kan pappa hjälpa till på ett annat sätt. Så länge hon äter och är mätt och nöjd <3 - För en stund sedan fick hon upp lite kräks och det lät som att hon fick svårt att andas. Jag blev livrädd och ropade på Tobias. Det var ingen fara men jag blev så rädd så tårarna kom direkt. Denna ständiga oron man känner för sitt barn. Något som jag tror är viktigt att komma ihåg är att hon inte ens är en vecka gammal ännu. Vi håller fortfarande på att lära känna henne och hennes viljor osv. Vi har inte fått in några rutiner men det kommer med tiden. Inte konstigt det fortfarande är lite jobbigt och osäkert. Det känns som att vi haft henne i flera veckor redan. Om en stund skall vi till Ingelsta och handla lite. Imorgon ska vi en sväng ner på stan under eftermiddagen. jag behöver ny bh och linnen/tröjor. Inte mycket som passar just nu :/ Vågar inte prova mina byxor, går i gravido byxorna fortfarande. Haha. Ska göra mig klar för avfärd nu. Puss


Kommentarer
Postat av: Monika

Bra beslut gumman, det där är helt upp till var och en! Ingen annan än du/ni kan bestämma vad som är bäst för er. Jag och min bror är ju såklart båda uppväksta på ersättning och vi blev helt ok båda två ;) Ska bli såååå mysigt att träffa er imorrn! Pussa lillan från mig!! <3

2012-07-22 @ 19:59:46
URL: http://monikaflores.devote.se
Postat av: Lovisa

Som sagt, första tiden njutbar? Hmm ;) Skönt för dig att det beslutet är taget iaf:) Jag var i hemlighet avundsjuk på dom som gav ersättning för jag tyckte amningen var så jobbig i början.. Jag sa till mig själv att jag ger det en månad, blir det inte bättre skiter jag it.. Som tur var blev det ju bättre :) Fast han tog flaska också, så jag var ju rätt "fri" om jag ville, vilket var skönt tyckte jag!
Snart kommer ni lära känna er lilla Julia, låt det bara ta den tid det tar och känn inga måsten att träffa folk, hitta på saker och sånt! Kram! :)

2012-07-22 @ 20:28:59
Postat av: Anna

tycker du gör helt rätt. när jag fick vilmer såpinade jag mig igenom tre månaders ammande trots att jag inte tyckte att det fungerade bra. började sedan med ersättning o fick en mycket gladare bebis:-) vi får se hur det blir i höst när lillasyster föds, tycker jag inte amningen fungerar bra kommer jag lägga ner den direkt istället för att pina mig.

2012-07-26 @ 18:16:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback