Heart Chat Bubble

En vecka gammal.

Idag är vår lilla Groda en vecka gammal. <3 Känns som vi haft henne mycket längre än så. Jag har faktiskt ammat henne några gånger idag. Det har funkat bra. Förmodligen för att jag inte stressar upp mig så. Vi har ju ersättning om hon inte vill ta bröstet. Det började med att mina bröst ömmade så, så jag ville lätta på trycket och eftersom det funkade så bra har jag ammat fler ggr. Tänker fortsätta göra det ett par gånger om dagen/så ofta hon vill ta bröstet. När mjölken försvinner så gör den det. Jag struntade med andra ord att hämta tabletter på bb idag för att stoppa mjölkproduktionen. Den får sina av sig självt. Nu känns det bra. Jag känner mig mer säker i amning och allt annat :) Julia fick sig ett bad förut med. Hon verkade trivas i vattnet minsann :) Annars har det inte hänt så mycket idag. En BVC barnsköterska var här förut. Hon frågade oss lite frågor och förklarade hur våra besök kommer se ut framöver osv. Jag fick sovmorgon idag. Tobias gick upp med Julia vid 09:30 då hon legat vaken ett bra tag och inte ville sova efter maten. Jag gick upp 12:30!! Så imorgon är det minsann hans tur att få sovmorgon. Imorgon kommer Monika hit på besök och sen imorgon kväll kommer Mathias och Veronika :) -- Jag är pigg och glad förutom att det gör så ont i underlivet. Vilket jag antar är normalt efter en förlossning. Men jag orkar inte gå långa sträckor. Man känner i rygg och mage att musklerna inte är där dem ska. Jag behöver verkligen gå en tur på stan för lite nya inköp. Får se om kroppen orkar det i veckan. De stör mig att jag inte kan läsa kommentarer från mobilen. Jag måste gå in på datorn för att se dem :/ Så var det inte innan. Jaja. Ha en trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Jag tror att mycket av såna problem har mkt med det psykiska att göra.. Även kolik, när man blir stressad osv skriker bebisen mer. Du verkar mer avslappnad nu, skönt :) ta det som det kommer bara. Är ju perfekt om man kan kombinera amning och flaska, tycker jag iallafall! Kram till dig och Julia-grodan

2012-07-23 @ 19:27:53
Postat av: Emma

Så söt hon är lilla tösen, så tråkigt att vi inte kunde komma idag, men vi kommer så fort vi är krya! :))

2012-07-23 @ 20:09:13
URL: http://emmabakar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback