Heart Chat Bubble

Livet som småbarnsmamma.

Ja hörrni. Vi ligger inne på BB igen, fast denna gången i Norrköping. Tack och lov! I Linköping fick jag ingen hjälp gällande min huvudvärk som allra troligast är spinalhuvudvärk efter epiduralen. Dem bara tryckte i mig en massa värktabletter som inte gjorde ett dyft. Den stora anledningen till att vi kom in hit ikväll är för att Lilla Julia inte velat ta mitt bröst. Hon hade inte ätit på flera timmar så vi behövde hjälp med det. Mina bröst har svullnat rejält under dagen så dem är väldigt spända. Hon fick iaf i sig lite som jag pumpat ut samt ersättning. Får väl se om hon vill ta mitt bröst om någon timme då det är dags igen. - Eftersom jag inte kan sitta/stå pga huvudvärken så är det svårt för mig att trösta Julia när hon är ledsen. Tobias har fått ta mycket ansvar sedan hon kom till världen. Han har varit helt slut idag och sover så gott nu. Skall träffa läkare imorgon och jag ska kräva att den gör något åt mil värk. Finns ett "ingrepp" den gör för att bota den tydligen. Dem sprutar in mitt blod där epiduralen suttit för att täppa igen där det läcker vätska. Jag tänker inte tillåta ett nej. Nu är det slut på smärta. Jag har en familj att ta hand om. Känns fruktansvärt att känna sig som en dålig mamma/flickvän. - Varken jag eller Tobias kan släppa tanken på hur dåligt behandlade vi blivit i Linköping. Ingen hjälp fick vi. Vi kände oss mest i vägen. Vi önskar så att vi hade fått föda här i nkpg istället. Då hade vi haft en positiv födsel från början till slut. Nu kan vi bara säga det om själva förlossningen, inte den resterande vistelsen på sjukhuset. Men jag blickar framåt. Bara jag blir av med denna smärta i skallen så jag kan njuta av min fina familj. Gå ut på första promenaden. Hjälpa Tobias med allt. Att bara vara en lycklig familj <3 Många tankar som snurrar denna afton. Har gråtit både en och tre ggr ikväll. Det har varit lite mycket. Långt ifrån vad jag tänkt att första tiden som småbarnsmamma skulle bli. Jag har varit sängliggandes. Inte riktigt det man vill. Ska försöka blunda en timme innan Julia ska ja mat <3 Älskade unge! Jag hoppas hon vet om att jag älskar henne högt och gör allt för att hon ska ha det bra.


Kommentarer
Postat av: Bpm

Ni är fantastiska båda två! Stå på er ( vilket man inte borde behöva) ❤skönt att de i Norrköping hjälper er då blir det bra snart ska du se!

Svar: Tobias är helt fantastisk som ställt upp så på oss! Vi har fått jätte bra hjälp på sjukhust i Nkpg och är så tacksamma. Tydligen så har LiU inte så bra rykte om sig gällande eftervården. Så vi är nog inte ensamma om att tycka så om dem. <3
Lindha Bajrami

2012-07-20 @ 06:47:27
Postat av: Anna

hoppas de tar hand om er odentligt i Norrköping och att ni snart får åka hem och vara en familj!

2012-07-20 @ 17:54:19
Postat av: Elin

Hoppas att det blir bättre snart Lindha! Hon är fruktansvärt fin eran lilla Julia. Kraaaam :)

Svar: Tack snälla du! Vi är hemma nu och alla mår bra :)
Lindha Bajrami

2012-07-20 @ 18:44:31
URL: http://eelaaa.blogg.se
Postat av: vicky

Åh men va sjukt! Har följt hanna graafs blogg och hon har fått precis samma grej, men för henne verkar det tyvärr ännu värre=( Hon födde oxå en dotter för 3 dar sen. Gud, hoppas du blir bättre nu! Kani nte tänka mig hur jobbigt det måste vara att inte kunna va sm man tänkt sig, men snart så<3 kram

Svar: Ja jag läste det också. Det är verkligen hemsk, smärtan man känner efteråt :/ Jag hade ingen aning om att det ens kunde bli så efter epiduralen. Men som du säger har hon det 1000 ggr värre som gjort blood-patch TRE gånger. Usch! Men nu är vi hemma igen och allt känns jätte bra. Jag är på fötter och kan ta hand om min lilla familj <3 Kramar
Lindha Bajrami

2012-07-21 @ 00:38:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback