Heart Chat Bubble

En liten bebis.

Men INTE vår bebis tyvärr ;)
Son ni kanske redan vet så har vår ödla Maddicken lagt ägg några gånger nu. Ett utav de första äggen hon la (i typ mars?) har börjat kläckas! Det började häromdagen och snart är den lilla, lilla ödlan ute. Men det ser lite kämpigt ut för den lilla stackaren.
Hon har lagt ägg flera gånger och Tobias tror att dem parat sig igen. Alltså två gånger. Många utav äggen är dock inte befruktade och vissa möglar, så vi har fått slänga en del. Men nu ligger där två till stora och fina ägg som troligtvis är befruktade. Men det lär ju dröja några månader innan dem tittar ut, har ju tagit ett tag för denna lilla ödlan att titta ut.

Ville bara dela med mig utav denna informationen ;)
 
UPPDATE: Nu har bebisen tittat ut! Såå liten, men ack så bestämd ;) Haha
Såg även att Maddicken algt ett till ägg (precis mellan kiss och bajs) som jag tog upp och la i äggkläckaren. Det var dock väldigt svårt att få upp det utan att förstöra det och få med avföring. Får se om det klarar sig :)
Nu måste jag snart göra mig iordning lite, måste åka om en halvtimme typ :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback