Heart Chat Bubble

Fixerad.

Ja nu är bebis fixerad minsann, så skönt att slippa "vändning". Var lite orolig för det.
Våran barnmorska är så bra! Berättade om min rädsla inför förlossningen osv. Hon försökte prata lite "vett" i mig (som Tobias försökt göra). Det är kontrollbehovet jag måste släppa. Ja KAN inte kontrollera när det ska ske, koppen fixar det själv. Och när det öl sker så ska jag INTE få panik utan slappna av och försöka låta kroppen jobba. Där kommer profylaxen in. Vi hoppas verkligen att bebis tittar ut innan sista juni så att vår barnmorska är med under förlossningen. Vi har en tid till hos henne den 19 sen ser vi henne inte mer. Om jag inte får tidigare innan juli dvs.
Vi ska i alla fall få gå på besök på förlossningen eftersom jag är lite rädd, det känns jätte skönt faktiskt :)
Nu ska jag bara tänka positivt. Min kropp kommer fixa detta galant! Den är skapt för det! När det väl börjar så ska jag tänka positivt. Då är det, förhoppningsvis, inte långt kvar innan vi ser vårat älskade barn. Pepp pepp! Jag kommer i alla fall ha världens bästa stöd vid sidan om mig, min älskling, min kille, min sambo, min bästa vän, mim bättre hälft, mitt allt' <3

Lite mått för er som är nyfikna:
SF mått: 32
Blodtryck: 110/70
Hjärtslag: 140 (som sist)

Nu ska ja vila någon timme eller två. Sen kila ner till Lidl och handla lite grönsaker och jäst. Tänkte köra en omgång bullar till och kärleksmums att frysa in. Får se om jag orkar det ikväll.

Puss!


Kommentarer
Postat av: Sussie

Precis, har triljoner andra gjort det, så kommer du fixa det galant också, vår kropp är ju jord för det. Och tänk så här egentligen: fan vad coolt att just JAG blev kvinna så jag har möjlighet att föda ett barn till världen, för det har du och det kommer du snart göra och vi alla ser fram emot det så himla mycket :) GIRLPOWER SYRRAN!<3

2012-06-05 @ 18:02:38
URL: http://blogg.improveme.se/sussieilmije/
Postat av: Sofie

Det klarar du galant! När mitt vatten gick blev allt så verkligt helt plötsligt men jag klarade det.



Du kanske också får en liten pojk då om man kollar på magen :) och det där med att vara nere mycket i slutet, det var jag med. Grät för minsta lilla. Gör jag nu med när jag ammar :P



Lycka till :)

2012-06-06 @ 07:24:19
URL: http://frokenandersson.blogspot.com
Postat av: Emma Roodla -Fotograf

Åh så fint :)

2012-06-09 @ 08:53:38
URL: http://babiidarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback