Heart Chat Bubble

Storebror.

Hej igen!
Mycket uppdateringar idag!
Var iväg och hämtade min bror och hans tjej på stationen förut, sen åkte vi hem, drack lite kaffe och snackade lite skit. Sen vid halv tolv åkte vi in mot stan för att äta lunch på TACO BAR! Så sjukt gott! Första gången jag äter där men definitivt inte sista. Jag älskar tacos!
Så vi satt på deras uteservering någon timme innan vi åkte mot stationen där jag skulle släppa av dem. Dem skall nämligen åka till Kolmården :) Gissar på att dem kommer vara lite trötta när dem kommer hem sen ;P Blir väl en lugn kväll. Morgondagen har jag ingen aning om vad vi skall hitta på. Det märker vi :)

När jag satt i bilen påväg hem så ringde Tobias, han hade varit på Lantmännen och pratat med chefen där. Jag jobbade ju där förra sommaren/säsongen i två månader och dem har sagt till mig (och andra) att dem varit så himla nöjda med mig. Tanken var ju att jag skulle jobbat där iår med (förra året så började vi 25 juli) men det blir ju lite knasigt eftersom jag snart skall föda barn =P Så han (chefen) sa till Tobias "var du tvungen att pippa Lindha förra hösten, kunde du inte väntat en månad!?" just för att han ville att jag skulle jobba i år med. Haha. Han var lite sur på Tobias ;) Nej men, skämtåsido. Himla kul att återigen få höra att dem var så nöjda med mig. Men jag hoppas ju att jag kan komma tillbaka nästa år för jag trivdes där (plus att det ger bra med pengar). Men vi får se hur nästa sommar ser ut. Tanken är att jag skall söka lite sommarjobb för att få in en fot någonstans. Vägrar städa mera! Så det kanske krockar lite om jag får ett annat jobb nästa sommar, dem kanske inte blir så glada om jag då säger att jag inte kan jobba just den perioden då Lantmännen är. MEN vi får se helt enkelt! Det är långt dit.
 Jag blir i varje fall jätte glad när jag får höra sådant, det gjorde min dag faktiskt :)

--

Nu sitter jag hemma i soffan... Har precis sålt av våran EXPEDIT bokhylla som vi hade i sovrummet. Tobias hittade ett fint gammalt linne-skåp på jobbet som han fick ta, för det var ingen som ville ha den. Så den började vi slipa och måla nu i veckan. Den behöver en omgång målning till. Men det hinner vi nog inte med i helgen eftersom vi har besök så vi får göra klart det nästa vecka kanske :) Jättefin är den i alla fall!
Han har även hittat ett gammalt runt pelarbord (tror jag det heter) som vi skall ha i vardagsrummet. Det har vi också slipat och målat vitt. Ni ska få se bilder när allt är helt klart. Glömde dock ta förebilder på linne-skåpet. Orutinerad jag är va! ;)
Innan vi ställer dit soffbordet vill jag få sålt vårat nuvarande ekbord. Dock har jag lite tankar på att möblera om/flytta soffan. Det var Lisa som gav mig den idén. Tror att det skulle bli super snyggt! Men Tobias trodde att vi var tvungna att montera isär soffan för att kunna flytta den eftersom den är så stor. Vi får se om han är sugen på detta ;) Jag kan inte riktigt släppa tanken. För just nu så står liksom soffan "i vägen" för fönstret, vilket stör mig lite. Men om man möblerar så som Lisa gav mig tips om så kommer den inte göra det ;P Kommer se mycket mer hemtrevligt ut då!
Jösses vad jag pladdrar!! Haha.

Ska försöka vila lite tänkte jag. Men får ta den vilan här i soffan eftersom att vår säng är nu fullt av grejer som stod på hyllan :P

Oh well!
Vi hörs kanske senare.

PS Jag funderar seriöst på att byta bloggportal eftersom blogg.se inte fixar så man kan blogga från mobilen igen. Men har ni tips på vilka portaler som man kan blogga från mobilen med? Jag har ingen koll. Vill även kunna ta med mitt arkiv från denna bloggen till nästa. Tack på förhand!

PS2 Har ni inget annat för er så kan ni gå in på Cajsas blogg, hon är mycket flitigare på att uppdatera trots bloggstrul ;) Väntar precis som jag sitt första barn, men är bosatt i Norge. Jätte trevlig och fin tjej :)

Kommentarer
Postat av: Cajsa

Tack så mycket för länken söta du ^^,

Svar: Så lite så! :)
Lindha Bajrami

2012-06-29 @ 16:37:16
URL: http://www.ungmammaioslo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback