Heart Chat Bubble

Hej onsdag.

Dagen/morgonen/förmiddagen har gått i ett. Har ringt lite samtal, varit på Work for you och hämtade min mapp och pratat med min "coach" och så har vi även hätmat bilen från verksta´n.
Har inte haft tid att göra något annat än alla "måsten", vilket i och för sig är skönt. Nu har man det gjort!

Nu sitter jag och småläser lite om föräldrapenning
, vad som gäller osv. Blev mycket klokare nu faktiskt! :)
Men är det någon som kan hjälpa mig med en fråga? Man har ju 240 dagar var som man får ta ut, sen ahr man 60 stycken reserverade dagar som man inte får ge bort till den andre partnern. Dem 60 dagarna är det UTÖVER de 240 dagarna eller "ingår" dem? Alltså har man 240+60 eller 240 inkl. 60 reserverade? Hänger ni med? :P En liten fundering bara...

Det närmar sig med stormsteg och knodden rör sig mer och mer för varje dag tycker jag :) Älskade barn <3

Nu ska väl jag fortsätta slösurfa lite på nätet innan det är dags för avfärd mot jobbet. Tar bilen idag eftersom jag inte klarade av att gå hela v ägen igårkväll. Suck :( Vill ju! Måste försöka få mitt cykeldäck lagat...
Min rygg mår itne sådär jätte bra idag men det skal nog gå bra, ska göra mina övningar jag fått av sjukgymnasten när jag kommer hem ikväll och imorgon bitti är det dags för lite vattengymnastik, ska bli såå skönt!

Hoppas ni får en bra dag kära läsare.

Puss
/ Lindha, skall ta sig igenom denna dagen trots ryggvärk.

PS Emelie, tänker på dig <3




Kommentarer
Postat av: Emelie

Söta du :) tack för omtanken! Kändes ändå skönt att få "svart på vitt" att jag nu är hemma. Att det blev godkänt liksom. Får bara acceptera och gilla läget. Hoppas du blir bättre i ryggen! Vattengympan ska bli så skön att gå på! :) idag har vi köpt vårt älskade babyskydd! Kändes så overkligt men underbart att jag blev tårögd när Danne stegade iväg mot kassan bärandes på det :) ha en underbar dag så höres vi! Stor kram!!

2012-03-28 @ 12:19:45
Postat av: Lovisa

Tror att dom "ingår" i dom där 240. Din kille kan alltså ge bort 180 dagar till dig! Hur länge har du tänkt att va hemma? :) och vad jobbar du med? Kram

2012-03-29 @ 08:38:21
URL: http://Blogg.mama.nu/mammalorten/
Postat av: Lindha

Emelie: Klart att jag tänker på dig fina vän!

Lovisa: Kul att du hittat hit! :) Okej då hänger jag med. Vi har inte diskutterat sådär jätte mycket angående min ledighet. Jag skulle ju vilja vara hemma så länge som möjligt då jag inte vill skola in för tidigt heller. Men det kommer inte dagarna räcka till. Om inte han ger bort lite av sina dvs men det får vi se.

Jag jobbar på ett företag som heter Livskomfort AB, jag hjälper en familj med deras barn och hushållssysslor osv. Avlastar dem lite helt enkelt :) Trivs jätte bra och det är bra övning för mig ;)

2012-03-29 @ 10:26:50
URL: http://mammalindha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback