Heart Chat Bubble

Katastrof! :(

För bara någon vecka sedan var min hy jätte fin (till och med Tobias kommenterade det) men nu är den sådär prickig igen. Lite små blemmor. Sjukt störande! Det är ju omöjligt att hålla den i bra skick. Jag har prövat många olika produkter men ändå verkar inget hjälpa långvarigt. Jag skulle vilja gå till en hudterapeut för att göra en riktigt hudanalys, så men vet vad för typ av hy man har, så man i sin tur kan köpa dem rätta produkterna.
Jag blir ofta lite fet/glansig i T-zonen.
Har känslig hy, får lätt snöfinkar och har mycket porer. Använder jag foundation för ofta så syns det direkt på min hy. Den behöver andas. Tips någon?

Puss!


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag hade precis samma problem. För mig har bara dyra lösningar fungerat tyvärr. Gjorde en hudanalys och fick att jag hade torr hud trots att jag har blank t-zon. Viktigt att då använda återfuktande krämer som INTE är feta.



Jag började iaf med i.d smink som verkligen gjorde skillnad. Huden mådde nästan bättre av att vara sminkad än inte liksom...



Hon från Skin & Beauty rekommenderade mig Murads produkter men jag struntade i det. Sedan började min frisör Jenny med dessa produkter och rekommenderade dem också. Så jag började ju i höstas med det och det finns ett specifikt serum för just t-blank zon. Jag hade inte en finne på hela hösten. Vid jul började jag slarva och nu är produkterna slut o jag har finnar varje dag nu. Har insett att jag mååååste börja med det igen. Ska beställa hem nu för detta e sååå irri.



Puss!!

2012-03-29 @ 21:43:25
URL: http://emmawelin.blogg.se/
Postat av: Monika

Jag hade finnar en period i mitt liv när jag var 22. Det var bara några stycken men jag mådde SKIT av det. Jag testade alla möjliga dyra krämer men det blev bara värre.



Då uteslöt jag mjölkprodukter och socker ett tag samt återgick till min vanliga ansikts-rutin med Lactacyd tvål och vanlig ansiktskräm från Nivea (med massa massa fukt i men inget fett typ) och vips så blev det bra igen! :) Och så solade jag en del också eftersom det var sommar då.



Det fungerade för mig men det är ju inte säkert att det fungerar för alla såklart :/ Men det kanske är bebisen och hormonerna som ställer till det nu?



Hur osm så tror jag att man ska hålla sig till en viss sorts produkter och inte testa hundra olika, då blir huden bara mer irriterad. Prova att gå till nån Kicks och fråga lite, dom är jätteduktiga. :) Puss!

2012-03-30 @ 17:55:15
URL: http://monikaflores.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback