Heart Chat Bubble

Operation vardagsrum.

Jag har funderat och kommit fram till att jag inte alls gillar vårat vardagsrum som det är nu. Jag vill få in lite mer färg. Så jag skall byta ut gardiner, fönsterlampor, köpa nya soffkuddar med lite mer liv i, gärna mönstrat. Det ska dit en hylla ovanför soffan där man kan ställa ramar och ljus osv, köpa nya ljus i grönt och turkost, mattan skall kemtvättas och ställas fram, ta bort taklampan och köpa någon golvlampa som funkar bättre. Finns ju sådana dära golvlampor som är som "bågar", vet inte vad dem kallas men.
Har kikar runt lite och hittat jätte fina gardiner. Jag har tänkt att ha grönt och turkost som accentfärger. Tror det skulle passa fint till resten av färgerna i rummet. Ska försöka hitta två löpare också att ha på matsalsbordet, dem vi har nu är ganska tråkiga och färglösa. Vill få in accentfärgerna i dem med.
 
Här nedan är lite av det jag hittat än så länge.
Är dock ute efter två lampor att ha i fönstret, som är runda och högatill formen. Gärna vita. Har ni tips på fina så hojta till! Vill inte att dem ska kosta multum heller ,P
 
Denna gardinen gillar jag jätte mycket, men vet inte om det blir för mycket? Blir lite feg ;P Denna kostar i all fall 359:- på Ellos
 

Denna tycker jag också är jätte fin, lite mer diskret och inte riktigt lika stor färgklick. Men jag vet inte om det ljuga i gardinen är vitt eller om det är mer créme/beiget? Svårt att se tycker jag. Denna kostar 449:- också den från Ellos. Köper jag denan gardinen blir det kanske inte grönt och turkost som accentfärger, då får jag matcha in det mer efter gardinen.
 
Det är denna typen av lampa som jag menar att jag vill ha i fönstret. Två stycken. Tycker denna är fin faktiskt. Men skulle nog vilja ha en i "tyg", denna ser ut att vara i glas? Eftersom gardinerna blir i färg vill jag ha en ganska neutral lapma i vitt utan mönster. Eller var tror ni?
 
Denna lampa hittade jag också men jag gillar den runda formen bättre faktiskt. 249:- hos Ellos.
 

Det kanske inte är så lätt för er att ge mig tips och råd om ni inte varit hemma hos mig och vet hur vardagsrummet ser ut just nu. Jag kan, om ni vill, lägga ut en bild så ni får se helheten? Skulle behöva lite tips faktiskt.
 
Sen har jag hittat fina kuddar på åhlens.
 
Dessa kostar 99kr/st, eller 2 för 149:-. Finns i fler färger.
 
Denna ligger på 199:-. Sjukt fin tycker jag!
 
99kr. Älskar åhlens kuddar, dem har så mycket färger och mönster, love it!
Nu vet inte jag om de tuskosa nyanserna är lika varandra och om dem funkar ihop men det får vi hoppas. Vad tror ni? Soffan är gråmelerad.
 
Ska försöka komma ihåg att ta en bild på sovrummet imorgon, det är så mörkt ute nu.
 
 
UPDATE: Fick tips av min fina vän Lisa om en gardin som skulle passa superbra ihop med kuddarna.
 
Nämligen denna! Är inte den superfin så säg?! Den passar jätte bra ihop med kuddarna, färgen återfinns även i zickzack-kudden ni kan se en bit upp. I mitt huvud ser det bra ut i alla fall :)

Kommentarer
Postat av: Micki

Åhlens kuddar är riktigt fina! Vi har det i vårt vadagsrum.

http://myramedmos.wordpress.com/2012/09/03/vart-vardagsrum/

Ett tips är att (om du syr) köpa metervara i det randiga tyget, så kostar kudden typ bara 50 spänn, istället för 150. :D

Svar: Dem är så sjukt fina! Jag har ingen symaskin :(
Lindha Bajrami

2012-10-19 @ 08:31:21
URL: http://myramedmos.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback