Heart Chat Bubble

Att ändra sina matvanor.

Jag har ju nämnt ett par gånger att ja inte är nöjd med min kropp just nu. Jag la på mig ganska mycket under graviditeten och dem ska väck och kroppen tajtas till.

Jag tänkte att jag tar en sak i taget. Och det första ja skall ta itu med är mima matvanor. Jag stoppar i mig alldeles för mycket onyttigheter/socker så det ska jag låta bli med. Hela denna veckan, sen i måndags, har jag undvikit socker i form av godis osv och även undvikit pasta och potatis och bröd. Det har funkat super bra! Saknar det inte alls faktiskt. Jag kommer dock tillåta mig själv att äta pasta eller potatis någon gång ibland. Men det ska inte bli en vana. Jag har ätit glasnudlar idag och igår, har fått för mig att det är nyttigare än vanliga?

Sen om jag varit hungrig på kvällarna (som nu) så har jag ätit fruktsallad med kesella. Så gott! Och jag är sjukt stolt att jag fixat detta! Ska försöka undvika godiset på helgerna med faktiskt. För oftast så tycker jag inte det är gott utan mår bara illa.
När jag vant mig vid mina matvanor och blivit av med sockersuget så ska jag röra på mig mer.

:)
Är ni med mig!?


Kommentarer
Postat av: Emma

Åh vad duktig du är!! HEJJA HEJJA!
Precis som du gör är det oftast bra att plocka bort så mycket socker/kolhydrater som möjligt i början tills man vant av sig lite :). Sedan kan man börja äta allt med måtta igen, eller unna sig lite då och då :).
Det här fixar du :)!!

Svar: Ja det är lite så jag känner med :) Jag tröttnar så fort alltid för att jag inte ser något resultat. Men då tänkte jag att det är bättre att jag tar en sak i taget liksom. Om ett par veckor så börjar jag nog träna också :) När kroppen vant sig. Men än så länge är det inte jobbigt. Jag saknar det inte så värst faktiskt. Känner mig grymt stolt! :) Heja oss!
Lindha Bajrami

2012-09-07 @ 12:18:18
URL: http://emmakajsa.spotlife.se
Postat av: Emma

Du borde testa LCHF Lindha :D

Svar: Dedär med att gå helt strikt på någon "diet" eller vad man kallar det är inte min grej. Men jag har tagit lite utav LCHF. Försöker undvika pasta, ris, bröd och socker naturligtvis (i form av godis, kakor, bullar osv). Äter istället sallad, kokta grönsaker, knäckebröd (även om det är en typ av bröd). Men jag har inställningen att jag FÅR äta bröd eller potatis om jag vill. Det gör det lite lättare och jag saknar inte det "förbjudna" lika mycket. Så småningom skall jag börja på spinning/core på friskis också. Måste köpa nya träningskläder först bara ;)
Lindha Bajrami

2012-09-12 @ 11:10:54
URL: http://www.emmawelin.blogg.se
Postat av: Emma

Men LCHF innebär inte att du inte FÅR äta det :-) Vill man äta lite så är det helt okej. Det heter ju low carb high fat, inte no carb high fat ;-) Tänkte mer för receptens skull. Finns så mycket varierande bra recept efter lCHF :D

Svar: Nä det är sant. Men jag äter ju lite som lchf. Men inte helt strikt för gör man det så kan man ju inte ens äta tomater :P
Lindha Bajrami

2012-09-12 @ 21:58:02
URL: http://www.emmawelin.blogg.se
Postat av: Emma

Varför kan man inte det? Ovanjord grönsaker får man äta hur mycket som helst av i stort sätt. Det är morötter/potatis och andra grönsaker som växer under jord som är "förbjudna" :D

Svar: Inte enligt det jag läst (Katrin Zytomierska). I dem röda grönsakerna är det jätte mycket socker i :)
Lindha Bajrami

2012-09-13 @ 17:07:36
URL: http://www.emmawelin.blogg.se
Postat av: Emma

Hon kör LCHF på sitt eget vis :-D Jag är ganska bra insatt i LCHF trots att jag inte äter det själv, och har läst om det på djup nivå i flera år. Tomater har en aning mer kolhydrater i sig än övriga grönsaker men är absolut inget problem att äta sålänge du inte äter flera tomater varje dag ;D

2012-09-16 @ 19:59:58
URL: http://www.emmawelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback