Heart Chat Bubble

JÄVLA SKIT TELE2!!!!

Alltså jag är så jävla förbannad! När v i flyttade in i vår förra lägenhet på Nygatan här i Norrköping 2011 så tecknade vi ett kanalpaket hos Tele2. Vi band då upp oss på två år.
När vi nu flyttade tll Idrottsgatan i Maj 2012 så ringde jag för att kolla om man kunde flytta med det eller så. Då säger dem att det inte går att använda Tele2, för dem har tydligen bara Telia eller vad det nu var. Jaha sägr jag, då frågar jag om man inte kan säga upp det trots at vi bundit oss. Vi KAN ju inte flytta med det. Nej säger dem, det går inte eftersom vi bundit oss. Ja, säger jag men vi kan ju inte veta att vi ska flytta osv, och framförallt inte till något hus som inte ens har tele2. Sånt planerar man inte flera år innan. Dem kunde i alla fall inte hjälpa mig. Ringde nu igen för att fråga snällt om dem inte kan hjälpa mig för att jag är så förbannat trött på att betala något jag inte kan använda. Fick prata med en kille som sa att det är upp till kunden att veta när man ska flytta eller inte o blablabla. Alltså jag blir så arg. Han påpekar flera gånger att vi ingått i ett avtal som går ut i Juni 2013. Jo, jag vet att jag ingått i ett avtal som löper på två år men kan ni inte vara snälla och hjälpa mig? NEJ! Jag blir så jävla arg så jag la bara på luren. Nu har dem dessutom höjt avgiften dem idioterna! Så nu ska vi betala 221kr/mån fram till Juni nästa år. Det innebär att vi har betalat ca 2873kr helt i onödan till Tele2 för att dem inte vill hjälpa sina kunder. Jag tycker detta är fruktansvärt. Jag VET ju att dem kan hjälpa oss bara att dem inte VILL!
 
Finns det ingen "special" avdelning dit man kan ringa för att klaga eller något? Jag tycker verkligen inte detta är okej.
Vi har precis flyttati n i lägenheten på Nygatan när vi tecknade detta, inte fan visste vi att vi skulle flytta därifrån ett år senare! Inte så att man tänker på nästa flytt när man nyss flyttat in i en annan... Eller är det bara jag?
 
Ledsen för ett luddigt inlägg men jag är förbannad nu!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Emma

Usch vad trist sånt här är! Tänk nu på att säga upp den 3 månader innan det går ut, dvs i Mars. 99% säker på att det är 3 månaders uppsägningstid. Så säger ni inte upp det förän i Juni åker ni på att betala till September. Så glöm inte nu!! Ring dem i Mars och säg upp skiten! :)

Svar: Tack för att du påminde mig :)
Lindha Bajrami

2012-09-26 @ 12:07:14
URL: http://emmakajsa.spotlife.se
Postat av: Sussie

Men alltså vad irriterad man blir på sådana vidriga och stora(!) företag som bara är ute efter att tjäna pengar, och inte alls kan sammarbeta med kunden. Tycker också det är vidrigt, och tycker även du ska pröva igen och fråga igen om dom inte kan hjälpa dig!!

2012-09-26 @ 13:03:35
URL: http://www.Sussieilmije.blogg.se
Postat av: Cajsa

Det låter så jävla idiotiskt. Skriv till dem på FB etc och kontakta kanske någon tidning ang. Detta. Ge dem ett dåligt rykte nu. Inte mer än rätt! Sen så ska dom aldrig kunna höja månadsavgiften utan ert godkännande! Annars kan företag som binder upp sina kunder tvinga dom betala sådär mycket. Speciellt när ni inte KAN använda det. Fy FAAN vilket dåligt företag!

2012-09-27 @ 11:48:11
URL: http://www.ungmammaioslo.se
Postat av: Mathilda

Förstår att det känns förjävligt! Dock kan det vara så att det stämmer och att man hos dem inte har rätt att annulera en tjänst, trots att de inte kan leverera den pga. exempelvis flytt. Ser ungefär likadant ut hos samtliga teleoperatörer. MEN de ska däremot inte kunna höja månadsavgiften under bindningstid. Det är det bindningstid (bör) gå ut på, du är bunden till ett visst avtal, och bryter de det genom att höja priserna bör du kunna bryta det åt andra hållet pga. en flytt tycker jag :)

2012-09-30 @ 21:56:36
URL: http://hansochhennes.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback