Heart Chat Bubble

Måndagen den 7 januari 2013.

Hej på er! 
Jag tänkte jag skull uppdatera er om een senaste tiden..
 
Jul/nyår har ju precis varit och vi hade fullt upp, som vanligt. 
Torsdagen innan jul så kom min mama upp och även min syster som överraskade mig <3 Så mysigt att ha dem här. 
På fredagen så var jag och syrran ute med några kompisar till mig, sjukt kul!!! Bästa på länge. Annars tog vi det bara lugnt, köpte julklappar, fixade all julmat, städade osv. Sen på måndagen så kom min bror och hans tjej från Sthlm, Tobias syster och bror samt mamma med sambo. Det var  himloa mysigt att vara hemma på julafton måste jag säga =) Slippa åka runt mellan olika ställen. 
 
På juldagen åkte min familj hem till sig, och vi åkte mot Vaggeryd och svärfar! SKulle kommit på annandagen egentligen men vi överraskade dem en dag tidigare. Där tog vi det mest lugnt, åt godm at, umgicks, spelade spel :) 
På lördagen innan nyår så bar det vidare mot Skövde! Bez fick stanna i Vaggeryd. Vi sov över hosw min mamma första natten, sen åkte vi ut till Skultorp och våra vänners nyköpta hus för att sova där en natt, så det var bara att packa in allt i bilen igen. Haha. FULL BIL! Jösses vad grejer när man har barn..
Nyår firade vi även in i huset, men det vart inte rikitigt som vi tänkt oss....
Under lunchtid på nyårsafton så blev det stopp i avloppet, men vi (eller i alla fall jag) tänkte väl att det löser upp sig så att vi kan duscha och göra oss iordning. Vi försökte lösa upp det men det gick inte. Efter en stund märkte vi att hela stora badrumsgolvet var fullt med vatten (!). Ooops! Jag och Hanna åkte till mamma för att duscha och sen göra oss iordnking när vi kom hem. Klockan tickade på.. De andra från Norrköping var påväg ner.
Till slut så fick Thomas ringa slamsugaren, som kom vid 18. Vid denna tiden så var vi ca 11 peroner i ett hus utan fungerande avlopp dvs ingen kunde använda toaletten. Det var ute som gällde. 
Dem höll på i nästan 3 timmar men kunde inte hitta något stopp. 
Det var bara för allihopa att packa oss in i bilarna och köra ut till Tidan till Thomas pappa för att fortsätta där, vi kom dit vid 23 tiden så vi firade tolvslaget där. 
Som tur var kunde vi laga maten utan avlopp så vi fick i oss mat allihopa. Det blev inte som vi tänkt men det blev bra ändå <3
Klockan 00:15 ungefär så satt jag och min fina familj i bilen påväg hem till mamma för att sova. Julia slocknade i bilen och vi likaså när vi kom hem. 
 
Detta var väl i korta drag. Har en bebis brevid mig så skriker lite fort ;)
PS Julia var med oss hela kvällen så det var ett lugnt nyårsfirande :)
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad roligt med så många nya inlägg, har saknat att kunna läsa din blogg. Låter som om ni hade en härlig jul och nyår, vad skoj! Stor Julia blivit!

Svar: Vad kul att höra! :)
Lindha Bajrami

2013-01-08 @ 22:34:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback