Heart Chat Bubble

Storkok.

Jag håller på och gör mat till Julia.
Första rundan blev kycklingkorv med broccoli och potatis.
Jag använde mig utav följande:

2 kycklingkorvar
500g broccoli (ca 8kr på Lidl)
3 potatisar
Persilja efter smak, gissar på ca 1 msk.

Detta blev 4 stora glasburkar med mat. Sjukt billigt och bra mat!
Jag hade även i en klick smör och lite lite grädde.

---

3 kycklingkorvar
1 bit lax
Blomkålshuvud
5 potatisar

Detta blev ca 4 stycken burkar med korv och ca 3,5 burk med lax.
I laxen hade jag i dill och korven persilja. Samt en klick smör och lite lite grädde.

Imorgon ska jaguväg till ÖV och köpa fler geléburkar (3st för 20kr), då ska vi (jag och mamma) göra fruktpuré på äpple, päron och banan, samt lite mer mat med kycklingkorv, broccoli, zucchini och morötter. Kanske lite potatis med ;P
Super lätt och billigt!

Tips tips tips!


Kommentarer
Postat av: Micki

Låter toppen! :)

När Gabriel börjat få smak på det här med fast föda så ska jag testa dina recept. :)

2013-01-29 @ 19:20:15
URL: http://myramedmos.wordpress.com
Postat av: Ewa

http://www.slv.se/upload/dokument/mat/kostrad/bra_mat_spadbarn_broschyr.pdf


Här finns det bra tips på barnmat. Du kanske har fått den på BVC redan? Kram

2013-01-30 @ 21:06:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback